دریچه منهول شبکه ای چیست و چه کاربردی دارد؟

دریچه منهول شبکه ای : دریچه منهول شبکه ای چیست؟ چرا مدتی است که دیگر از این دریچه ها استفاده نمیشود و کمتر نامش را میشنویم؟ دریچه های منهول شبکه ای به دلیل قیمت بالا و تحمل فشار نامناسب منسوخ شده شناخته میشود به همین دلیل است که استفاده از نوع دریچه بسیار کم شده. این دریچه ها معمولا برای این تولید میشدند که حجم بسیار زیادی از آب را از خود عبور دهند و کمتر باعث پدیدار شدن آب بند و س

دریچه منهول شبکه ای

این دریچه ها معمولا از موادی تولید میشدند که مقاومت بالایی داشتند و امکان جوشکاری را داشتند. این دریچه ها اول به صورت فریم تولید میشد و بعد از آن پل های آن به فریم جوش داده میشود که وسایل نقلیه و افراد در حال عبور از روی این دریچه ها به داخل چاه ها و حفره های سقوط نکنند. این دریچه ها بیشتر بر روی جوب های ورودی کوچه های استفاده میشد تا درهنگام ورود به کوچه ها از افتادن داخل جوب ها جلوگیری کند.

مقاومت دریچه های شبکه ای

این دریچه ها مقاومتی خوبی در هنگام تولید داشتند اما کم کم این مقاومت کمتر و کمتر میشد. جوش هایی که برای این دریچه ها استفاده میشد بعد از مدتی مقاومت خود را از دست میداد و یا باعث شکستگی پل متصل میشد یا شل شدن آن. عواملی که باعث خرابی این جوش ها میشد آب خوردگی بسیار بالا و فشار بیش از حد هستند که عمر این جوش ها ها را کم میکنند. زنگ زدگی از قوی ترین عواملی بود که این دریچه های منهول را خراب میکرد اما با رنگ زدن مقداری جلوی پیشرفت آن را میگرفتند.

چه دریچه ای جایگزین دریچه های شبکه ای شد؟

دریچه های منهول شبکه ای هنوز هم در حال تولید هستند اما روش تولید آنها بسیار متفاوت است و موادی که برای این دریچه ها استفاده میشود نیز بسیار متفاوت است. مشکل اصلی دریچه های قدیمی مواد اولیه و روش تولید آنها بود که اصلا به صورت استاندارد تولید نمیشد و در بسیار از مواقع شاهد شکستگی این دریچه ها هنگام عبور وسایل نقلیه سنگین نیز بودیم.

دریچه منهول شبکه ای
دریچه منهول شبکه ای

شکل ظاهری دریچه های شبکه ای

همانطور که در بالا میبیند شیار های وسط دریچه ها وجود دارد که به وسیله جوش به هم متصل هستند و این شیار ها برای رد کردن آب به داخل چاه ها و جوب ها هستند. اگر این شیار ها بر روی دریچه های منهول نبود باعث آب گرفتگی بسیار زیادی در سطح شهر ها میشد. اما شاید روش دیگری برای تولید این دریچه ها با همین مواد اولیه پیدا میشد هنوز شاهد تولید این دریچه ها بودیم. اما مقاومت پایین و کیفیت پایین باعث شد که امروزه این دریچه ها از رده خارج شده باشند.

قیمت دریچه های منهول شبکه ای

یکی دیگر از مواردی که این دریچه ها را از رده خارج کرد قیمت بسیار بالای این دریچه ها بود که باعث میشد خریداران این دریچه ها از آن دل سرد شوند و سراغ دریچه های منهولی بروند که همین کارایی را با قیمت های بسیار پایین تر داشته باشند. امروزه دریچه های بسیار زیادی با کاربرد های مشابه در حال تولید هستند که هم از نظر کیفیت و استاندارد حرفی برای گفتن دارند و هم قیمت بسیار مقرون به صرفه ای نسبت به مواد اولیه فولادی و فلزی دارند.

شرکت پایپ چی 23 ساعت حتی در روز های تعطیل آماده پاسخگویی به شما مشتری های عزیز میباشد لطفا برای دریافت قیمت با شماره های ما در تماس باشید باتشکر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای قیمت کلیک کنید09364553535